Autor:
Marit Piirman

Mikrokraadiprogramm pakub lisaks teooriale väärtuslikku praktilist kogemust

Kersti Uusväli läbis Tartu Ülikooli, Tallinna Tehnikaülikooli ja Tallinna Ülikooli ühise mikrokraadiprogrammi Toidutehnoloogia ja -disain: kokk kui disainer“. Kuna Kersti on töötanud pikka aega toitlustusvaldkonnas – ta on väikese toitlustus- ja majutusasutuse juht ning omanik –, tundus programm talle uudse ja huvitavana ning ta nägi selles suurepärast võimalust enesetäiendamiseks. 

Mitmekülgne programm 

Oma postkastis mikrokraadiprogrammi tutvustavat kirja nähes ei mõelnud ta kaua ja otsustas õppima minna. Saadud kogemusega on Kersti igati rahul. „Meid õpetasid õppejõud eri kõrgkoolidest. Mulle meeldis, et loengutes oli teooria seotud praktiliste näidete, laboratoorsete katsete, teadusköögis toiduvalmistamise ja õppeekskursioonidega. Selline lähenemine oli põnev! Õpitust oli kergem aru saada, sest saime praktiliste ülesannete abil kinnistada teoorias omandatut,“ kirjeldab ta. 

Rikastavad õppekäigud 

Eriliselt jäid Kerstile meelde silmaringi avardavad külaskäigud toitlustusettevõtetesse. „Näiteks käisime IKEA restoranis. Seal selgitas peakokk Lauri Tomingas, kui kvaliteetsetest toiduainetest soodne toit valmib. Väisasime ka Fotografiska restorani, kus peakokk Peeter Pihel andis häid näpunäiteid toidujäätmete vähendamiseks,“ jutustab Kersti. Tema jaoks oli õppetöös ka parajalt palju lustakaid hetki. „Mulle meeldis näiteks laboris tehiskalamarja teha. Väga lõbus oli, kui pipetist õlilaadset vedelikku välja pigistades tekkisid vees ümmargused pallikesed,“ meenutab ta muigega. 

Image
Kersti Uusväli laboris kalamarja valmistamas
Kersti Uusväli laboris kalamarja valmistamas (autor: Anne Roosipõld)

Praktiline õpikogemus 

Kersti õppis mikrokraadiprogrammis tundma toiduvalmistamise teaduslikku poolt. „Näiteks sain teada, miks on võimalik kikerhernekonservi vedelik vahtu ajada ja mis juhtub selles olevate valkudega vahustamise käigus. Uusi teadmisi sain ka sensoorika vallas ja muu hulgas tegin oma klientide hulgas miniuuringu, et täiustada oma pitsaretsepte. Saingi õpitut kohe rakendada ja välja töötada mõne päris uue pitsa,“ ütleb naine rahulolevalt. 

Omamoodi põnev oli Kersti jaoks ka teenusedisain, kus analüüsiti klienditeekonda ja kujundati persoonasid. Mikrokraadiprogrammi lisaväärtus oli naise arvates aga see, et suhelda sai väga huvitavate ja toredate inimestega. 

Teadlikum õppija 

Õppetöö toimus kolmes ülikoolis. Selline õpikeskkonna vaheldumine rikastas Kersti arvates õppeprotsessi. Naist üllatas hea koostöö kõrgkoolide vahel. „Igale meist läheneti individuaalselt ja õppetöö oli suurepäraselt organiseeritud.“ 

Programmis osalemine andis võimaluse analüüsida ka ennast õppijana. Kersti leiab, et õppimisele keskendumine oli tema jaoks veidi keerulisem kui aastaid tagasi, mil ta käis rakenduskõrgkoolis. Samas usub ta, et on aastatega muutunud teadlikumaks ja kohusetundlikumaks. Tagasi vaadates tunneb Kersti, et kuigi oma aja jagamine töö ja õppimise vahel ei olnud lihtne ülesanne, sai ta hästi hakkama. „Hea tahtmise korral on kõik teostatav,“ leiab ta. 

Kersti soovitab mikrokraadiprogrammis osalemist igas vanuses inimestele, kellel on uudishimu ja õppimistahet ning huvi toiduvalmistamise vastu. „Tuleb leida aeg ja see lihtsalt ära teha!“ 

Foto on dekoratiivne

Pedagoogilisel konverentsil keskendutakse lapse õppimisraskustele eestikeelses õppes

Tartu Ülikooli peahoone

Tartu Ülikool pakub tasuta koolitusi madalama haridustasemega või aegunud oskustega täiskasvanutele

Kaugseire - Tartu Ülikool

Tartu Ülikool pakub sel sügisel nelja tasuta kursust roheoskuste omandamiseks